Je wilt een product toevoegen van een partner. Je zoekt de EAN code. Vreemd het product wat ik zoek heeft een status: “onbekend”. Er zijn twee onbekende aanbieders. Het kan dus zomaar zijn dat er twee productfeeds niet kloppen. We gaan dit onderzoeken bij het product met de volgende EAN code: 8719325757507
Bij de API koppelingen Parterize, Awin, Daisycon ben je verplicht om zelf een productfeed link toe te voegen. Zoals je bij stap 1 hebt kunnen zien gaat het om een Daisycon productfeed.
Aangezien we de status: “onbekend” hebben gevonden weten we 100% zeker dat er data in de productfeed staat. Als er helemaal geen data beschikbaar is krijg je de volgende melding:
Waarschijnlijk gaat het mis bij het scheidingsteken in de productfeed. Data (die verwerkt wordt in kolommen) kan in een productfeed op twee verschillende manieren worden gescheiden. Met komma’s of met puntkomma’s. Dit kun je onderzoeken. Bij stap 3 laat ik zien hoe je kunt achterhalen of dit het daadwerkelijke probleem is.
Kopieer de link van de productfeed waarvan jij denkt dat het probleem zich daarin bevindt.
Heb je nog niet de productfeed link omdat je bijvoorbeeld het probleem wilt onderzoeken bij een netwerk zoals TradeTracker? Gebruik dan het onderstaande documentatie artikel om erachter te komen hoe je dit doet.
Documentatie: hoe download je een productfeed?
Plak deze link in je internetbrowser en bevestig door op [enter] te drukken.
De feed wordt gedownload en is beschikbaar in je recente downloads. Dit is per besturingssysteem (iOS, Microsoft, o.i.d.) en per browser (Safari, Chrome, FireFox, o.id.) verschillend. In dit voorbeeld tonen we iOS en safari.
Vervolgens navigeer je naar je recent gedownloade documenten. Dit is de plek waar het productfeed bestand naartoe verplaatst is.
Open de productfeed in een tekst (TextEdit) – of Microsoft Word bestand
De EAN code van dit product is: 8719325757507. Je ziet dat deze EAN code wordt gescheiden door puntkomma’s.
In mijn API instellingen van Affiliate Held staat het scheidingsteken op komma. We hebben dus het probleem gevonden en dit moeten we gaan oplossen.
De oplossing is dus om het scheidingsteken te veranderen van komma naar puntkomma.
Vergeet de instellingen niet op te slaan!
In deze oplossingsgids heb ik alleen het scheidingsteken van Fitwinkel.nl aangepast. We gaan nu controleren of dit voldoende was.
Ga terug naar de plek waar je het product wilde zoeken en controleer of het product nu wel zichtbaar is en zoek wederom weer op het juiste product. We zien dat het probleem met Fitwinkel.nl is opgelost. Echter vinden we nog één “onbekend” status. Ga naar stap 6.
Zoals ik in stap 1 vertelde gaf ik aan dat er waarschijnlijk twee productfeeds van Daisycon niet klopte. Herhaal stap 3 voor alle mogelijke Daiyscon productfeeds en onderzoek of het scheidingsteken niet klopt.
Na onderzoek ben ik erachter gekomen dat de kolommen van de productfeed van Fitnessapparaat.nl en Fitnessmerken.nl beide gescheiden werden door puntkomma’s.
Ik pas dit aan in de API koppeling instellingen en sla de instellingen op.
Na herhaling van stap 5 ben ik erachter gekomen dat alle feeds nu correct worden ingeladen.
Top! Het probleem is nu opgelost!
Heeft deze gids jouw probleem niet opgelost? Neem dan contact op met onze support afdeling en breng ons op de hoogte. Wij staan klaar om je te helpen!
This post has no comments yet