1. Home
  2. Probleemoplossing
  3. Mijn data wordt niet meer gesynchroniseerd. Wat nu?

Mijn data wordt niet meer gesynchroniseerd. Wat nu?

Het kan voorkomen dat prijzen, voorraad, productfoto’s en andere data niet (meer) automatisch opgehaald wordt. Vaak heeft dit te maken met een probleem in het “WP Cron system”. In het volgende stappenplan laten we zien wat je moet doen om te controleren of dit klopt en hoe je dit kan oplossen.

Stap 1: installeer WP Crontrol

Let op: het is Crontrol. Cron staat voor Cron job

Stap 2: error controleren

Navigeer binnen je WordPress dashboard naar gereedschap > Cron evenementen. Hier kun je controleren welke type (nummer) error er op jouw site bestaat.

Voorbeeld van een mogelijke error:

Stap 3: error code onderzoeken

Een error in het “WP Cron system” kan verschillende categorieen hebben en worden genummerd per mogelijke oorzaak. Via de volgende site kun je controleren wat het error nummer betekent: https://github.com/johnbillion/wp-crontrol/wiki/Problems-with-spawning-a-call-to-the-WP-Cron-system

Stap 4: probleem oplossen

Op basis van je onderzoek krijg je een advies waar je de foutmelding kunt vinden. Hoe los je dit nu op? Dit is, zoals je wellicht al gezien hebt, per fout code verschillend. Belangrijk om te vermelden is dat een fout in het WP Cron system zit in je website. Dit staat los van Affiliate Held en kunnen hierdoor helaas geen support voor bieden. De fout zit immers in de techniek in jouw website, die mogelijk al actief was voordat Affiliate Held werd geïnstalleerd. Natuurlijk hebben we het beste met je voor en hebben we de vier beste adviezen voor je op een rij gezet:

  1. Als je weet hoe het moet onderzoek dan je server logs en check of je technisch genoeg bent om dit zelf aan te passen
  2. Schakel je webhosting in. Zij kunnen vaak technisch ondersteunen
  3. Schakel een developer in
  4. Vraag hulp op fora’s zoals:

Stap 5: een andere oorzaak?

Mocht het zo zijn dat het probleem met data synchronisatie niet ten grondslag ligt in het WP Cron system, dan kan er ook nog eventueel een probleem zijn met een of meerdere API koppelingen. Staan deze allen nog op actief? Zo nee, probeer deze API koppelingen te heractiveren.

Mocht dit document niet afdoende zijn of kom je er niet uit dan horen wij dit natuurlijk graag via ons contactformulier.

Was dit artikel behulpzaam?

Gerelateerde artikelen

Plaats een reactie