Help, ik krijg de melding “oeps, er is iets misgegaan”

In dit artikel bespreken we wat de melding “oeps, er is iets misgegaan” kan inhouden en hoe je het kunt oplossen.

1. Waarom krijg ik de melding “oeps, er is iets misgegaan”?

De melding “oeps, er is iets misgegaan” kun je op verschillende manieren ontvangen.

1.1. WP SALT codes zijn veranderd

De meest voorkomende manier is dat je API instellingen niet meer goed functioneren. Je API instellingen worden namelijk beveiligd door je WP SALT codes (klik hier voor meer informatie over deze codes). Iedere WordPress website beschikt over deze codes en deze zijn te vinden in je wp-config.php bestand.

Bij bijvoorbeeld een verhuizing van je website, kan het voorkomen dat deze codes veranderen. Als deze WP SALT codes veranderen, werkt de beveiliging van je API sleutels niet meer. Vervolgens krijg je de melding “oeps, er is iets misgegaan” te zien. Er kan namelijk geen juiste API connectie meer gemaakt worden.

1.2. Je server kan het aantal productfeeds niet aan

Het kan ook zijn dat je té veel en té grote productfeeds gebruikt voor netwerken zoals Daisycon, Awin of Partnerize. Als er te veel en te grote productfeeds door jou ingesteld worden en je server kan de benodigde productinformatie niet tijdig ophalen, ontvang je de melding “oeps, er is iets misgegaan”.

2. Oplossingen

2.1. Sla je API instellingen opnieuw op

Als je WP SALT codes zijn veranderd, is de oplossing simpel. Je dient je API instellingen even opnieuw op te slaan. Ga alle netwerken die je gebruikt één voor één af en klik per netwerk opnieuw op opslaan. Probeer het hierna nog eens opnieuw. Als het goed is moet de melding “oeps, er is iets misgegaan” nu verdwenen zijn.

2.2. Beperk de productfeeds die je gebruikt

Gebruik je veel en grote productfeeds voor affiliate netwerken zoals Daisycon, Awin en Partnerize? Probeer dan een aantal productfeeds weg te halen uit je API koppelingen, sla de API koppeling opnieuw op en probeer het daarna nog eens. Krijg je de melding nog steeds te zien? Probeer dan meer productfeeds weg te halen.

Ook kan het helpen om niet van de optie “alle netwerken” gebruik te maken, als je productdata probeert op te halen. Het kan zijn dat 1 specifiek netwerk erg veel tijd vergt, waardoor het verstandig kan zijn om het ophalen van productdata op te delen en dus per netwerk de benodigde productinformatie op te halen.

Tenslotte kun je kijken of je bij de betreffende netwerken beperkte productfeeds kunt samenstellen. Probeer of je de productfeeds kleiner kunt maken door bepaalde data weg te laten. Lang niet alle data in de productfeeds is relevant voor de Affiliate Held plugin. De belangrijkste velden die je nodig hebt, vind je hieronder.

  • EAN
  • Productnaam
  • Prijs
  • Afbeelding
  • Link
  • Voorraadstatus (optioneel, als je dit graag wilt weergeven)
  • Beoordeling (optioneel, als je dit graag wilt weergeven)

Ook kun je proberen of je bepaalde producten kunt uitsluiten van de productfeeds, als je die niet nodig hebt. Dit kan de productfeeds ook al een stuk kleiner maken.

2.3. Upgrade je server

Als je geen productfeeds wilt of kunt verwijderen, en de productfeeds ook niet verkleind kunnen worden, kun je proberen om je server te upgraden met meer computerkracht (CPU’s) en geheugen (RAM). Dit geeft absoluut geen garantie op succes, maar is een optie om te overwegen, mocht je geen andere geschikte oplossing kunnen vinden.

3. Vragen of hulp nodig?

Heb je na het lezen van dit document vragen gekregen, kom je er niet uit of wil je gewoon contact met ons? Vul dan ons contactformulier in of stel een vraag in onze community.

    Dit bericht heeft nog geen reacties

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *