Affiliate producten instellingen

1. Algemeen

Deze functie komt je wellicht bekend voor. Het is namelijk ook mogelijk om op shortcode niveau elementen te verbergen. Dit is handig als je niet overal elementen wilt verbergen.

Met deze functie kun je product elementen in één keer voor je hele site verbergen. Ideaal voor een goede A/B-test. Wat werkt beter? Prijs wel of niet tonen? Je kunt bijvoorbeeld één maand de prijs wel tonen en de andere maand niet. Wat zorgt voor meer affiliate commissies? Laat het ons vooral weten wat je ervaringen zijn met het wel of niet verbergen van elementen!

2. Producten

2.1 Maximaal aantal resultaten in EAN code zoeker

De “Zoek EAN code” functie is gebouwd om exacte EAN codes te zoeken, maar ook om bijvoorbeeld producttitels of algemenere producten op te zoeken:

Standaard zijn er 10 resultaten zichtbaar in de “Zoek EAN code” functie. Zoek je op een meer algemene term zoals bijvoorbeeld: “honden hok”…

…dan kan het handig zijn om het maximaal aantal resultaten in de EAN code zoeker te verhogen naar bijvoorbeeld 25, 50 of 100. Je bent immers met een algemeen zoekterm en niet naar een specifiek product. Met deze functie verhoog of verlaag je het aantal zoekresultaten.

Je vind de optie als volgt: Affiliate Held > Modules > Affiliate producten > Producten.

Let op: hoe hoger het getal, hoe langer het duurt voordat de zoekopdracht wordt voltooid.

2.2 Activeer laatst bijgewerkt

Activeer deze optie om de datum en tijd te weergeven waarop een product voor het laatst is bijgewerkt.

Let op: als je deze optie voor het eerst activeert, zorg er dan voor dat je nieuwe gegevens ophaalt voor je producten of ze handmatig bijwerkt. Anders is er geen data beschikbaar en zal de laatst bijgewerkt tekst niet zichtbaar zijn.

2.3 Laatst bijgewerkt tekst

De laatst bijgewerkt functie werkt alleen als er een tekst wordt ingevoerd. Voorbeeld: “Laatst bijgewerkt op”.

3. Verkopers

3.1 Aantal verkopers direct zichtbaar

Deze instelling is gemaakt voor affiliate producten met meer dan 1 verkoper/aanbieder. Standaard staat deze instelling op 3. Het volgende voorbeeldproduct toont dus de 3 eerste verkopers.

Klik je op de “toon alle verkopers” knop dan toont de plugin alle aanbieders. Dit kan bijvoorbeeld een lijst zijn met meer dan 10 verkopers. Wil je geen aanbieders direct tonen, maar alleen de “toon alle verkopers” knop kies dan de instelling: “Selecteer een optie”. Er worden dan géén verkopers getoond.

3.2 Verkopers niet meer gevonden

Wanneer een product niet meer vindbaar is in de feed van een verkoper, kun je zelf instellen wat er met de betreffende verkoper gebeurd. Of de verkoper instellen op “niet op voorraad” of verwijderen.

3.3 Verkopers beschrijving

De tekst: “Verkrijgbaar bij” kan je veranderen in bijvoorbeeld: “Waar te koop?”. Deze instelling pas je aan bij het veld: “Verkopers beschrijving”.

3.4 Activeer verkoper CTA

Deze functie is gemaakt om een om een krachtige call to action toe te voegen om je website bezoeker te overtuigen om een actie te maken. Je roept (call) ze letterlijk tot (to) actie (action). Hier een voorbeeld:

3.4.1 Activeer verkoper CTA informatie

In bovenstaand voorbeeld zie je een call to action. Met de functie: “Activeer verkoper CTA informatie” kan je verkoop informatie toevoegen die niet klikbaar is. Je ziet de verkoper, de prijs en de voorraad. Hier een voorbeeld:

Wil je deze CTA knop uitgebreid stylen? Dan verwijzen we je graag naar het document: Affiliate producten stylen heading/kop 11.

3.4.2 Verkoper CTA tekst

Wat wordt je call to action? “Koop direct”, “Meer informatie”, “Direct bestellen”? Met deze instelling bepaal jij letterlijk wat je “call to action” wordt.

3.5 Toon alle verkopers tekst

Met deze instelling verander je de tekst van de “toon alle verkopers” link.

3.6 Activeer verkopersaantal na toon alle verkopers tekst

Standaard zie alleen de tekst: “Toon alle verkopers”.

Wanneer je de verkopersaantal toevoegt zie je precies hoeveel verkopers in totaal dit product verkopen. Activeer deze optie om het aantal verkopers te tonen na de toon alle verkopers tekst.

3.7 Aangepaste verkopers logo’s

Heeft een verkoper géén favicon of wil jij een logo/favicon aanpassen per verkoper. Gebruik dan deze instelling. In dit voorbeeld hebben wij het bol.com logo veranderd in het Affiliate Held logo. Dit kan interessant zijn om je website volledig te stylen binnen je eigen huisstijl.

3.8 Uitgesloten verkopers

Gebruik jij een productfeed of API koppeling met verkopers die je niet wilt tonen op je website? Met deze instelling kan je verkopers uitsluiten. In onderstaand voorbeeld zien we plein.nl en plein.be.

Beide verkopers worden automatisch ingeladen. Voor onze Nederlandse website vinden wij het voldoende om alleen plein.nl in te laden. Met de uitgesloten verkopers functie kan ik ervoor zorgen dat plein.be niet meer wordt getoond.

Plein.be is nu uitgesloten en wordt niet meer getoond op onze website.

Let op: je dient enkel kleine letters te gebruiken en geen “http://”, “https://” of “www.”.

4.1 Klikken op titel of afbeelding

De titel en de afbeelding van de productboxen zijn klikbaar. Wat moet er gebeuren als je bezoeker op een link klikt? Als je klikt op de titel van de productbox of de productfoto van de productbox zijn er twee opties: 

  • Er wordt een popup geopend met alle verkopers of;
  • De plugin redirect de website bezoeker naar de eerst beschikbare verkoper. Hierbij wordt de bezoeker doorgestuurd naar de eerste verkoper. Als je in de shortcode hebt ingesteld dat de verkopers worden gerangschikt op “duurste”, dan zal bij een klik op de titel of de foto de plugin jouw bezoeker doorsturen naar de duurste verkoper, etc.

Met deze instellingen worden klikken naar een verkoper geopend in een nieuw venster. Dit is Deze functie zorgt ervoor dat wanneer jouw bezoekers klikken op een affiliate link doorgestuurd worden naar de aanbieder van het product in een nieuw venster. Wil je dat de affiliate link geopend wordt in hetzelfde venster en dus jouw website verlaat? Vink de box dan uit.

Met deze functie geef je de zoekmachine de opdracht om de uitgaande link niet te volgen en dat de links geen autoriteit meekirijgen van de pagina waarop de link staat. Voor jouw website bezoekers is deze “tag” niet waar te nemen. Een nofollow tag wordt vaak gebruikt in de volgende situaties.

  • Er is sprake van een gesponsorde link
  • Er is sprake van een betaalde link
  • De website eigenaar wil niet verantwoordelijk zijn voor wat er op de gelinkte website staat

Volgens de richtlijnen van Google moet je een nofollow tag toevoegen aan een gesponsorde of betaalde link. Doe je dit niet, riskeer je een penalty van Google waardoor je website minder hoog gaat ranken voor een onbepaalde tijd. Dit is ook de reden dat deze box standaard staat aangevinkt.

De rel=”sponsored” geeft aan dat er iets tegenover staat wanneer iemand op de link linkt. Dat kan een betaling zijn, maar ook een product of dienst. Zodra jij enige waarde krijgt door een klink op een link, is de rel=”sponsored” dus van toepassing. Een “nofollow” en “sponsored” parameter zijn dus vaak onlosmakelijk met elkaar verbonden. Deze staan daarom beide standaard aangevinkt

Een Sub ID is een waarde die je kan invullen om te kijken via welke link een lead of sale is gegenereerd. De meeste affiliate netwerken leveren in hun rapportage ook standaard sub ID’s aan. Hierdoor kun je terugvinden vanuit welke pagina je een specifieke sale hebt gemaakt.

De automatische sub ID functie zorgt ervoor dat iedere shortcode automatisch een sub ID krijgt gebaseerd op bericht of pagina titel.

Wil je nog specifieker meten? Dat kan! Met Affiliate Held kun je op shortcode niveau sub ID’s toevoegen. Op deze manier kun je precies meten op welke locatie binnen een unieke pagina of een uniek bericht een lead of een sale vandaan komt.

Voordelen gebruik Sub ID:

  • Je weet waar je sale/ transactie vandaan komt waardoor je weet welke pagina’s en of berichten het beste presteren
  • Je kunt in verschillende affiliate netwerken bijhouden hoevaak er op deze link is geklikt

5. Carrousel

5.1 Activeer pijlen

Met deze functie kan je voor je hele site instellen of je met een carrousel er automatisch pijlen worden getoond. Als je dit uitzet kun je op shortcode niveau altijd nog de pijlen aanzetten.

5.2 Activeer navigatiepunten

Navigatiepunten geven aan op welke carrousel pagina je bent en hoeveel “sliders” (pagina’s) er nog zijn. Met deze functie activeer je navigatiepunten voor iedere carrousel. Zet je dit uit? Dan kan je nog altijd op shortcode niveau de navigatiepunten aanzetten.

5.3 Activeer oneindige herhaling

Activeer deze optie om de carrousel oneindig te laten herhalen. Zet je dit uit? Dan kan je nog altijd op shortcode niveau de oneindige herhaling aanzetten.

5.4 Activeer automatisch afspelen

Activeer deze optie om de carrousel automatisch te laten afspelen. Zet je dit uit? Dan kan je nog altijd op shortcode niveau de oneindige herhaling aanzetten.

5.5 Snelheid slide

Kies de snelheid van de carrousel. Kies uit 250ms (0,25 sec.), 500ms (0,5 sec.), 1000ms (1 sec.), 2000ms (2 sec.), 3000ms (3 sec.).

5.6 Snelheid automatisch afspelen

Selecteer binnen welk tijdsframe de de carrousel opnieuw gaat bewewegen. Kies uit 250ms (0,25 sec.), 500ms (0,5 sec.), 1000ms (1 sec.), 2000ms (2 sec.), 3000ms (3 sec.), 5000ms (5 sec.), 7500ms (7,5 sec.), 10000ms (10 sec.).

6. Automatisch gegevens ophalen

Automatisch ophalen van nieuwe gegevens vergt de nodige resources van je server waardoor we ervoor gekozen hebben dat je zelf een tijdsinterval kan instellen. Zo wordt er op basis van jouw keuze bijvoorbeeld iedere 12 uur opnieuw data ingeladen.

6.1 Automatisch ophalen activeren

Automatisch gegevens ophalen zet je actief door de volgende checkbox te selecteren.

6.2 Starttijd

Bepaal hoe laat je begint met het ophalen van gegevens affiliate producten. Afhankelijk van het aantal toegevoegde producten kan het verstandig zijn om dit proces ’s nachts te laten plaatsvinden.

6.3 Interval

Bepaal hoe vaak nieuwe gegevens van affiliate producten moeten worden opgehaald. Let op, je hebt bezoekers op je website nodig om dit proces te activeren. Stel je de interval bijvoorbeeld in op dagelijks om 01:00 uur ’s nachts en wordt je website pas om 01:15 uur ’s nachts bezocht, dan wordt om 01:15 uur ’s nachts het proces gestart.

Selecteer het gewenste interval.

6.4 Time-out tijd

Een time-out ontstaan wanneer jouw server (hosting) het automatisch gegevens heeft beëindigd. Als je server dit doet, controleert deze functie of er daadwerkelijk geen gegevens meer worden opgehaald en wordt de uitvoering zodoende gemarkeerd met een time-out. Wanneer het maximaal aantal time-outs (3.5) nog niet bereikt is, wordt automatisch het ophalen van gegevens herstart. Verhoog de max_execution_time van je server om dit soort onderbrekingen te voorkomen.

Selecteer na hoeveel minuten inactiviteit er een time-out moet optreden voor het automatisch ophalen van gegevens.

6.5 Maximaal aantal time-outs

Selecteer het maximaal aantal keren dat het automatisch ophalen van gegevens moet worden herstart na een time-out. Selecteer geen optie om niet te herstarten na een time-out.

6.6 Netwerken

Je kunt kiezen om van alle netwerken de gegevens op te halen of slechts van de netwerken die je zelf selecteert. Selecteer van welke netwerken nieuwe productdata opgehaald moet worden

6.7 Nieuwe gegevens nu ophalen

Door deze functie kun je direct nieuwe productdata ophalen. Werkt deze functie niet? Dan kan het zijn dat cron jobs functie op je site niet werkt.

7. Statistieken

Door deze optie te activeren kun je alle uitgaande affiliate link klikken bijhouden. Let op: extra attributen worden aan je affiliate links toegevoegd om de benodigde gegevens op te kunnen slaan. Dit heeft geen negatieve invloed op de tracking.

7.2 Activeer voorraad tracking

Door deze optie te activeren kun je voorraad van alle producten en verkopers bijhouden.

7.3 Verwijder statistiekgegevens

Gebruik deze optie om statistiekgegevens te verwijderen. Let op: deze actie kan niet teruggedraaid worden

8. Zoeken

Sluit affiliate producten uit van weergave in zoekresultaten op je website. Dit heeft niks te maken met de zoekmachine (bv. Google). Dit gaat om de zoekfunctie van je eigen website.

    Dit bericht heeft nog geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *